Monday 7 November 2011

Pesanan Cinta:Part 4


Aku sudah terduduk kerana tiada siapa di tasik itu. Hanya aku dan Lina. Bunyi bising yang datang dari Food Court yang berhampiran menghalang aku untuk menangis. Takut aku termalu sendiri jika berbuat demikian. Mungkin ini adalah hari terakhir untuk aku berjumpa dengan Fiq, kerana selepas ini masing-masing akan membawa haluan sendiri. “Dia di Kedah, aku di Perak, macam mana nak jumpa lagi dah? Mustahil la aku nak turun Kedah semata-mata nak mai jumpa dia. Kami kawan ja, bukannya.…” kata-kata aku terhenti di situ. Aku tak sanggup hendak meneruskan lagi, akhirnya aku mengalah dan hanya mampu menangis di bahu Lina.

“Bukannya apa Ani?” Aku begitu cam dengan suara itu. Lantas aku memalingkan wajahku ke arah suara tersebut. Sah la, itu suara Fiq. Aku terpaku malu. Terasa deras detak jantungku berdengup. “Awak lambat 15minit tau”, Fiq pura-pura marahkan aku. “Maaf, tadi saya keluar dengan classmates dan tak baca mesej awak”, ujarku memberi alasan. “Itu la, merajuk lagi. Sejak bila hantu penanggal pandai merajuk?ahahaha”, puas Fiq tertawakan aku. “Sejak hantu penanggal berkawan dengan Dracula ”, balas ku tajam dan spontan.

Senyap. Masing-masing terdiam. Tiada langsung sisa-sisa ketawa kedengaran. “Apa yang awak nak bagitau saya semalam?” tanya ku memecah kesunyian antara kami. “Saya?? Nak bagitau apa?? Tak ingat la pulak”, Fiq memandang ku dengan penuh persoalan. Aku terdiam. “Takkan la aku tersilap baca mesej?” bermonolog aku sendiri. “Hahaha..dah, tak payah buat muka macam tu. Saya ingat la. Memang la saya nak bagitau something kat awak.Tapi sebelum awak merajuk la.” Puas Fiq kenakan aku hari ini. “OK, tak mau bagitau sudah la”, aku pun berlalu pergi sambil menarik tangan Lina.

Kedengaran bunyi mesej dari beg sandangku. Lantas aku mengeluarkan telefon bimbitku yang bingit berdering itu sambil meneruskan hayunan kaki ke kereta.

-Puteri Nur Alia Binti Shahrizal, saya Fikri Hafiz Bin Azhar, mengaku yang saya mencintai awak-

Aku terdiam dan kaku. Lina kehairanan melihat aku. Setelah setahun lebih kami berkawan, inilah pertama kali Fiq meluahkan isi hatinya. Aku tidak tahu apa yang harus aku lakukan. Lantas aku memalingkan wajah ke arah Fiq di tasik. Memang itu juga yang bermain di hatiku. Hati aku terikat dengan kebaikan dan keikhlasan Fiq dalam menjaga batas-batas hubungan kami berdua.

- Sememangnya,saya Puteri Nur Alia Binti Shahrizal juga telah jatuh hati padamu Fikri Hafiz Bin Azhar-

Jelas terpapar senyuman di wajah Fiq setelah membaca mesej yang dihantar olehku. Aku tidak sangka yang aku telah jatuh hati padanya yang selama ini bergelar kawan dan sahabat. Namun, sengaja disimpan perasaan itu demi menunaikan segala hasrat di Universiti. Perkenalan yang dimulakan dengan satu mesej perkenalan, di luahkan juga melalui satu pesanan cinta. Aku sangat beruntung dan bersyukur kepada Allah. Hanya itu yang mampu aku katakan.

-TAMAT- 

-Link kisah sebelumnya:

3 comments:

aku hana said...

done ! pergh. haha. dlm diam bercinta ngan kwn noh.

Cik Hati said...

@aku hana sekadar crita ja..^_^

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu