Thursday 15 March 2012

Kita Kawan? Jom kahwin.(Pengaruh Drama)


Korang suka tengok drama di tv3? Filem di panggung wayang? Baca novel? Kalau korang suka, mesti korang akan ikut semua cerita tu dengan penuh imaginasi korang tersendiri kan? Tapi pernah tak korang sedar yang di sekeliling kita ni, lagi banyak cerita untuk kita ikuti. Cerita yang tak perlukan imaginasi,yang jelas terpapar depan mata. Cewaaahhh…gila baq ang..Stat-stat taip stail novelist nuuuuu….Hahaha..

Ok, kembali serius. Bukan apa, sejak dua menjak ni, Cik Hati perasan yang banyak pulak drama-drama kat tv. Mengikut kajian dan pemerhatian Cik Hati, kalau korang pun perasan la..Bukan perasan cantik or kacak k, tapi perasan yang drama kt tv3 sekarang ni banyak buat kisah tentang kawan/sahabat then, diorang kahwin. Contoh :: Vanila Coklat, Pelangi Kasih dan BFF. Cik Hati pun ada kawan gak, kenapa diorang tak ajak kahwin macam tu pun? Hahaaha..(k, fine..aku tak kawan dengan anak dato’, aku tak kawan dengan pilot dan aku bukan anak koprat..hehe)

Ingat kahwin macam dalam filem ka?


Cerita hidup/reality tak semudah cerita drama dalam tv. Dalam beberapa episod ja boleh jatuh cinta, boleh kahwin, dan boleh ada anak beberapa tahun kemudian..(tak dan 10 episod pun dah boleh kecapi semua tu).

#Realiti Hidup lebih indah dari drama, filem mahupun novel. Ini adalah FAKTA jika anda hargai kehidupan.

0 comments: