Sunday 21 August 2011

Segmen Kibarkan Jalur Gemilang


Assalammuaalaikum…..kali ni Cik Hati nak join segmen. Buat pertama kali la sejak Cik Hati menjebakkan diri dengan aktiviti sosial yang berfaedah ni. 

Cik Hati nak berkongsi tentang erti kemerdekaan  di samping tambah kenalan dalam blog ni kan..(bukan nak cari jodoh k…)

K, sebelum Cik Hati melalut yang bukan-bukan, baik Cik Hati mulakan misi yang ingin di laksanakan..(stat wat muka serius dan berwawasan)
ni syarat  mr_right, dia yang suruh letak gambar ni ha...

Sebelum tu, Cik Hati nak Tanya dulu:
 Korang tau tak apa tema kemerdekaan kita untuk taun ni?
Berapa tahun dah kita merdeka?
Apa erti merdeka buat korang?

Kalau ada yang tak tau lagi, mai sini Cik Hati nak gitau…focus na..!fokus…! tema kemerdekaan kita untuk tahun ni adalah  1Malaysia : Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera”..Pada tahun 2011 kita akan menyambut kemerdekaan buat kali ke-54…Ya! Ke-54 ya kawan-kawan…Tak payah nak wat terkejut sangat la kan…Korang patut tau semua ni..
Tak payah nak wat alasan, “Pehal plak dok nak kena kira berapa tahun, bukan da kuiz matematik pun” Ha, kalau da orang kata macam tu, korang boleh la tanpa segan silu ketuk kepala dia dengan bendera k…Biar dia da kesedaran sikit..amboiiiii..!! melampau beeetuuul..!!

Dah alang-alang kita sambut Merdeka sekali dengan Hari Raya kan...
Memang la kita sekarang dah merdeka dan bebas dari penjajah, tapi sendiri mau ingat la, kalau dok leka ja..tak mustahil sejarah berulang..(kalau sapa-sapa sedar ayat ni cam penah dengar, tu tandanya dia tak tido dalam kelas sejarah)

Jadi Cik Hati nak sambung slogan "Saya bangga menjadi rakyat Malaysia kerana...... 
 
Malaysia adalah sebuah Negara yang harmoni dan mempunyai pelbagai keunikan yang tersendiri.Dari segi agama, bangsa, makanan, malahan dari segi adat jua memang kita tak dapat jumpa di negara lain. Jika orang dari negara luar bertanya akan kewarganegaraan  saya, dengan bangga saya menjawab MALAYSIA.   



Boleh tak kalau jom kita tag :
PenyuAgar
cikreena
LelakiGeek 


2 comments:

mr_right said...

a'kum. terime kaseh kerana sudi join ek. jangan lupe pesan kat 3 kawan yang di-tag tu untuk join jugak ye.

selamat berjaya !

Cik Hati said...

iye...sama-sama mr_right..