Friday 4 March 2011

kn bez klu smua bnda x prnah brkurang

assalamualaikum....alhamdulillah la,aku x lpa password blog aku nie...leh lgi la aku truskn usaha lyan blog..kli nie,aku nk tlis psal..." kn bez klu smua bnda x prnah brkurang"..(sperti yg trtera d atas ya ank2)..da la aritu smbil dok lyan bebelan mmbe aku psal bju dia yg mkin brtmbah2 tiap hri dlm baldi 2...brlakunya 1 prbualan n diskusi yg karut...brikut adalah prbualan kmi bertiga:

cik pepatah: apsal la bju aku nie,tiap2 hri mkin bnyak...?(dgn nada kehairanan)

kak long: 2 la kn...bru ja bsuh,dh brtmbah blik...kn bez klu duit kta cm 2...(ngan gaya YB g pndpat)

aku: iyeler,udah tiap2 ari bju 2 d pkei,mkin brtmbah ler bju nye...(gaya perak ckit)..cba ko x pkai bju shari...msti bju ko ckit..lgpun,kn bez klu...mkin krap kta gna duit,mkin brtmbhlah duit kta..(gaya wat hipotesis msa skolah dlu2)

kak long:smkin krap kta gna duit,smkin brtmbah duit,smkin brtmbah duit,smkin kayalah kta...(mnyampuk dgn wat hipotesis yg mlampau tnpa ada ksedaran dri)

cik pepatah: pehal yg ampa nie dok wat hipotesis yg karut nie???????(nada skit hati) aku ckap psal bju ja pn,yg ampa g mlalut yg bkan2 pasai pa????

ksimpulannya....dlm hdup nie,mmg bnyak bnda yg akn brkurang...cntohnya,cm jngka hyat kta...bak kta org,"umah kta prgi,kbur kta mari"....so,smntra msih da ksemptan nie,hrgai lah pe yg da d skeliling kta nie kn...(tul ka ksmpulan yg aku amik nie) +_+

0 comments: